Resepi Puding Roti Paun Bakar

Resepi puding roti pandan, cara buat puding roti, daftar menu roti bakar, resepi puding roti, resepi puding roti karamel, resepi puding jagung, resepi puding roti kukus,

Hai semua! Saya akan kongsikan dengan anda semua sebuah resipi yang sangat menyelerakan. Resipi Puding Roti Sos Kastard yang super ringkas dan sangatlah sedap!

Bahan-bahan:

- 5 keping roti gandum
- 2 cawan susu
- 3 biji telur
- 1 cawan gula
- 1 camca teh esen vanila
- Sos kastard secukupnya

Cara-cara:

1. Potong roti secara halus-halus dan letakkan ke dalam loyang yang hendak digunakan. Jangan lupa untuk mengambil lebihan cebisan- cebisan roti yang dipotong tadi.
2. Kacau rata susu, telur, gula dan esen vanila sehingga gula larut.
3. Tuangkan campuran adunan susu ke atas roti dalam loyang sampai permukaan roti diselaputi dengan campuran tersebut.
4. Perapkan sekejap selama 10 minit supaya roti menyerapkan campuran tersebut.
5. Kemudian bakar dalam suhu 150 darjah selama 25-30 minit atau hingga keadaannya masak.
6. Setelah siap, keluarkan daripada ketuhar dan sejukkan pada suhu bilik sebelum diletakkan dalam peti sejuk selama 1 jam.
7. Sejukkan sos kastard dan kemudian curahkan sos kastard ke atas puding roti yang telah disediakan.
8. Hiasan dengan kepingan roti yang diambil dari lebihan potongan tadi.
9. Sedia untuk dinikmati! :)

Jangan lupa untuk mencuba resipi ini ya! Saya pasti anda akan suka dengan rasa puding roti yang sangatlah sedap. Jika anda ingin makan puding roti yang lebih istimewa, bolehlah menambahkan beberapa jenis buah-buahan seperti kiwi, strawberi, blueberry atau sebarang jenis buah-buahan yang lain sebagai hiasan.

Itulah resipi Puding Roti Sos Kastard yang sangat mudah dan sedap. Jangan lepaskan peluang untuk mencuba resipi ini dan rasai sendiri kelezatannya!

Resepi Puding Roti Paun Bakar

If you are looking for Miesah's life....a moment with time... puding roti bakar, you've came to the right page. We have pictures like Resepi puding roti sos kastard resepi bonda, cute oven, small kitchen puding roti bakar, syapex kitchen puding roti bakar. Read more:

Resepi puding roti sos kastard yang ringkas dan super sedap! daily makan, miesah's life....a moment with time... puding roti bakar

Roti puding resepi iman bakar ummi bubur kfc masakan resipi rupa peti dikeluarkan sejuk sikit bagi. Resepi puding roti sos kastard yang ringkas dan super sedap! daily makan. Puding roti kurma resepi. Roti puding bakar resepi. Resepi puding roti yang laku keras musim pkp ni. mudah untuk disediakan. Resepi roti puding musim keras disediakan. Roti bakar puding resepi wan syafiq muhammad syapex kek azie



Also read:

.