Resepi Ayam Bakar Guna Air Fryer

Resepi ayam guna air fryer, resepi ayam bakar simple, resepi ayam bakar oven, resepi ayam bakar diet, resepi ayam bakar sabah, resepi ayam paprik, resepi ayam goreng kunyit, resepi ayam goreng berempah,

Anda sedang mencari resepi yang mudah dan lazat untuk dihidangkan pada keluarga? Anda boleh mencuba resepi Ayam Bakar Madu Berempah yang pastinya membuat lidah anda bergoyang-goyang dengan nikmatnya. Selain tidak memerlukan banyak masa untuk menyediakannya, anda boleh mengunakan Air Fryer sebagai alternatif dari kaedah memasak yang biasa anda gunakan.

Gambaran Keseluruhan

Sudah tiba masanya untuk memasak dengan cara yang lebih sihat dan menyenangkan. Anda boleh menikmati ayam bakar madu berempah yang lazat dengan menggunakan alat masakan Air Fryer dengan mudah. Berikut adalah gambaran keseluruhan resepi ini:

Bahan-bahan:

  • 2 ketul dada ayam
  • 1 inci halia ditumbuk
  • 2 ulas bawang putih ditumbuk
  • 1 kiub ayam
  • 1 sudu kecil serbuk kari
  • 1 sudu besar madu
  • 1/2 sudu kecil jintan manis
  • 1/2 sudu kecil ketumbar
  • 1 sudu kecil serbuk lada hitam
  • 2 sudu besar minyak zaitun

Cara Memasak:

  1. Campurkan halia, bawang putih, kiub ayam, serbuk kari, madu, jintan manis, ketumbar, serbuk lada hitam, dan minyak zaitun dalam sebuah bekas dan kacau rata.
  2. Letakkan dada ayam dalam bekas tersebut dan balutkan dengan ramuan perisa tersebut. Pastikan ayam dicampurkan rata dengan ramuan dan biarkan marinate selama 30 minit.
  3. Panaskan Air Fryer untuk 5 minit pada suhu 200 darjah Celsius.
  4. Letakkan ayam di dalam Air Fryer dan biarkan memasak selama 10 minit.
  5. Lepaskan ayam dari Air Fryer dan sapukan sedikit madu di atasnya.

Dalam masa 45 minit sahaja, anda boleh menikmati hidangan ayam bakar madu berempah yang sedap dan sihat dengan menggunakan alat masakan moden yang semakin popular iaitu Air Fryer. Jadi, jangan ragu-ragu untuk mencuba resepi ini dan meraikan keluarga anda dengan pilihan hidangan yang unik.

Resepi Ayam Bakar Guna Air Fryer

If you are searching about Ayam bakar air fryer guna bahan dapur yang ada kisahsidairy.com, you've came to the right web. We have images like Ayam bakar air fryer guna bahan dapur yang ada kisahsidairy.com, ayam bakar black pepper air fryer, resepi ayam bakar sihat guna air fryer. Here you go:

Resepi ayam bakar madu guna air fryer, semudah abc je nak buat daily, resep ayam bakar (air fryer) oleh yuliyilim cookpad

Resepi ayam bakar madu guna air fryer, semudah abc je nak buat daily. Ayam bakar sihat fryer resepi guna busyra. Ayam resepi fryer percik guna bakar masak. Resepi ayam bakar sihat guna air fryer. Resepi guna sihat bakar. Resepi ayam panggang air fryer – resepi air fryer. Bakar fryer guna dapur kisahsidairy nak resepi umi


Also read:

.