Resepi Dada Ayam Air Fryer

Resepi ayam air fryer, resepi dada ayam diet, resepi dada ayam, resepi dada ayam diet,

Hai semua, korang semua mesti lah suka makanan yang enak-enak kan? Hari ni, saya nak kongsikan dengan semua resipi ayam bakar madu yang sangat sedap menggunakan air fryer. Resipi ni sangat mudah dan senang untuk diikuti, jadi jangan risau kalau korang belum pernah cuba sebelum ni.

Ayam Bakar Madu Air Fryer

Bahan-bahan:

  • 1 ekor ayam
  • 2 sudu besar sos tiram
  • 2 sudu besar madu
  • 1 camca sos ikan
  • 1 camca jahe cincang
  • 1 camca serai cincang
  • 1 camca ketumbar cincang
  • Garam secukup rasa

Cara-cara:

  1. Pertama sekali, bersihkan ayam dan potong mengikut saiz yang dikehendaki.
  2. Tambahkan sos tiram, madu, sos ikan, jahe, serai, ketumbar dan garam ke dalam mangkuk dan gaulkan sebati.
  3. Pastikan ayam dilumuri dengan campuran bahan tadi dan perap selama 30 minit.
  4. Selepas 30 minit, panaskan air fryer selama 5 minit.
  5. Susun ayam ke dalam air fryer dan panggang selama 15 minit.
  6. Selepas 15 minit, gaulkan ayam dan panggang semula selama 10 minit.
  7. Ayam bakar siap untuk dihidangkan!

Jangan lupa untuk menyajikan ayam bakar madu dengan nasi panas, ketupat atau lemang bagi menjadikan hidangan ini lebih sedap.

Ayam bakar madu air fryer ni memang terbaik lah. Rasa ayam dia juicy dan pedas-pedas manis. Tekstur kulit dia pula sangat sedap dan digoreng hingga garing. Korang semua kena cuba resipi ni sebab saya memang suka resipi ni dan saya pasti korang semua pun akan suka.

Sebenarnya, sayalah yang suka memasak dan mencuba resipi baru. Saya selalu mencari resipi di internet dan mengikutinya. Saya memasak untuk keluarga saya dan juga untuk diri saya sendiri. Saya rasa masak-masak ni terbaik lah sebab kita boleh mengatur dan menukar resipi mengikut citarasa kita.

Itulah dari saya hari ni. Jangan lupa untuk mencuba resipi ayam bakar madu air fryer ni ya. Hidangan ni memang power dan sangat mudah untuk disediakan. Selamat mencuba!

Resepi Dada Ayam Air Fryer

If you are looking for Resepi kebab ayam guna air fryer, you've visit to the right place. We have pictures like 4 resepi ayam dimasak secara air fryer yang lazat, mudah disediakan dan, tips penting jika 'first time' guna air fryer, supaya tahan lama & tak, resepi ayam berempah air fryer 7 descargar. Here you go:

Tips penting jika 'first time' guna air fryer, supaya tahan lama & tak, resepi dada ayam masak halia femmexxfatale

201 resepi ayam bakar air fryer yang sedap dan mudah oleh komuniti. Tips penting jika 'first time' guna air fryer, supaya tahan lama & tak. Resepi ayam "grilled" air fryer cepat 4 langkah ⋆ aneka resepi enak. Resepi dimasak sihat lazat disediakan. Resipi sotong goreng tepung nestum resepi bergambar. 4 resepi ayam dimasak secara air fryer yang lazat, mudah disediakan dan. Ayam resepi panggang


Also read:

.