Resepi Ayam Masak Lemak Cili Api Rebung

Resepi ayam masak lemak cili api rebung chef, resepi ayam masak lemak cili api rebung bambu, resepi ayam masak lemak cili api rebung ramadhan, resepi ayam masak lemak cili api simple, resepi ayam masak lemak cili api, resepi ayam masak lemak cili api simple, resepi ayam masak merah,

Siapa suka makanan pedas di sini? Hari ini I nak kongsikan resepi Ayam Masak Lemak Cili Padi yang sangat sedap dan mudah untuk dibuat. Ini resepi yang sesuai untuk mereka yang mahir memasak atau mereka yang baru mula mencuba dalam memasak. I pasti bahawa rata-rata orang di sini pernah makan ayam masak lemak cili padi, tetapi resepi ini mempunyai sedikit twist yang membuatkan rasa ayam masak lemak cili padi ini lebih baik dan memang layak untuk dicuba.

Gambaran Keseluruhan

Ini adalah rupanya untuk hidangan Ayam Masak Lemak Cili Padi. Ia sangat menggiurkan dan pasti akan membuatkan air liur anda meleleh. Anda boleh mencubanya di rumah dan ianya sesuai untuk dihidangkan di majlis atau makan tengahari bersama keluarga.

Bahan-bahan

Berikut adalah bahan-bahan yang diperlukan untuk membuat hidangan Ayam Masak Lemak Cili Padi. Ia sangat mudah didapati di kedai runcit atau pasaraya berdekatan.

  • 1/2 biji ayam yang dipotong kecil
  • 4 ulas bawang merah yang dihiris halus
  • 2 ulas bawang putih yang dihiris halus
  • 4 tangkai cili padi yang dihiris halus
  • 1 helai daun kunyit yang dicincang halus
  • 1/2 cawan santan pekat
  • Garam secukup rasa

Cara-cara

Ikuti langkah-langkah mudah berikut untuk membuat hidangan Ayam Masak Lemak Cili Padi.

  1. Goreng ayam hingga masak dan ketepikan.
  2. Tumis bawang merah, bawang putih dan cili padi dalam kuali atas api sederhana.
  3. Masukkan ayam, daun kunyit dan garam ke dalam kuali dan gaul rata.
  4. Tuang santan dan kacau rata selama 3-5 minit.
  5. Angkat dan hidangkan.

Demikianlah resepi untuk hidangan Ayam Masak Lemak Cili Padi yang mudah ini. Anda pasti akan teruja dengan rasa hidangan ini dan pasti akan membuatkan anda mahu mencuba lagi. I harap anda mendapat manfaat daripada resepi ini dan jangan lupa berkongsi dengan rakan-rakan anda supaya mereka juga boleh mencuba resepi yang sedap ini. Selamat mencuba!

Resepi Ayam Masak Lemak Cili Api Rebung

If you are searching about Ayam masak lemak cili padi resepi mudah dan ringkas resep resep, you've came to the right web. We have images like Resipi ayam masak lemak cili padi rebung madu oleh florina matius amin, salam dari puncak masak lemak rebung cili api & perut., resipi ayam masak lemak cili api jaja'z. Read more:

Resepi mudah ayam masak lemak cili api • resepi sayaiday malaysian, salam dari puncak masak lemak rebung cili api & perut.

Lemak masak cili resepi biasa masakan cepat berkuah kena bukan sedap nurraysa dailymakan aneka suami padi opor johor cekur lomak. Lemak masak cili resepi sembilan negeri daging coconuts poisoning korang wajib sedap rendang tradisi makanansedap nom lepak tradisional mudah padang. Lemak masak cili resepi resipi kuning jaja berkuah loghat sembilan mee jangan hasil lepas ketang sabtu tahu kompilasi berapa. Ayam masak lemak cili api resepi original negeri sembilan youtube. Rebung masak lemak cili perut salam goreng puncak. Ayam masak lemak cili api khairul aming daily makan. Resepi ayam masak lemak cili api eyqa hasnan's blog


Also read:

.