Resepi Ayam Goreng Mamak Rangup

Resepi ayam goreng mamak rangup sinonim, resepi ayam goreng mamak rangupaduddi, resepi ayam goreng kunyit, resepi ayam goreng rempah, resepi ayam goreng halia, resepi ayam goreng rangup, resepi ayam goreng madu, resepi ayam masak merah, resepi ayam penyet, resepi ayam kunyit,

Siapa sangka, ayam goreng ni masih menjadi antara menu kegemaran rakyat Malaysia, tak kira la dari kalangan pelajar mahupun pekerja. Nak mencuba resepi ayam goreng yang sedap? Kami kongsikan resepi ayam goreng yang mudah dan sedap dengan anda.

Ayam Goreng Student Terpelajar

Gambar di bawah merupakan satu lagi resepi ayam goreng yang menarik dan pastinya tidak akan mengecewakan. Cara penyediaan yang mudah dan hastag ayam goreng student terpelajar seakan mahu memotivasikan para pelajar yang kerap berjuang mencari makanan yang murah dan mudah disediakan.

Bahan-bahan:

  • 2 ketul fillet ayam (potong dadu)
  • 1/4 cawan tepung jagung
  • 1/4 cawan tepung gandum
  • 1/4 cawan tepung beras atau tepung ubi kayu
  • 2 sudu besar tepung kentucky
  • 1 sudu besar serbuk kunyit
  • 1 sudu besar serbuk ketumbar
  • 1 1/2 sudu kecil serbuk lada hitam
  • 1 sudu kecil garam
  • Air secukupnya untuk adunan

Cara penyediaan:

  1. Perap ayam bersama serbuk kunyit, serbuk ketumbar, serbuk lada hitam dan garam selama 30 minit hingga 8 jam.
  2. Campurkan semua jenis tepung yang ada dengan tepung kentucky. Ramas-ramas semuanya hingga rata.
  3. Sedikit demi sedikit masukkan air ke dalam adunan tepung sambil dikacau sekata hingga ia menjadi adunan tepung yang agak kental.
  4. Setelah itu, celupkan ayam ke dalam adunan tepung tadi secara perlahan-lahan sehingga keseluruhan ayam dilapis dengan adunan tepung.
  5. Goreng ayam di dalam minyak yang banyak hingga menjadi kuning keemasan dengan suhu api yang sederhana.
  6. Tiriskan ayam sebentar di atas dulang yang disediakan untuk perahan minyak yang berlebihan tanpa dihidangkan lebih dahulu.
  7. Siap untuk dihidangkan.

Itulah resepi ayam goreng student terpelajar yang mudah dan sedap. Tidak perlu lagi mengeluarkan modal yang besar untuk makanan yang mahal di luar. Cukup dengan resepi ini, anda boleh menjimatkan wang dan pada masa yang sama, memuaskan selera anda. Cuba la resepi ini, siapa tahu menjadi resepi kegemaran anda nanti.

Resepi Ayam Goreng Mamak Rangup

If you are looking for Cahaya hidupku ayam goreng mamak rangup dan sedap, you've visit to the right place. We have pics like Resepi ayam berempah mudah dan rangup ikhwan yusuff, resepi ayam goreng mamak rangup dan bikin ketagih saji.my, inspirasi 26+ resepi ayam goreng student terpelajar media. Read more:

Resepi ayam goreng mamak rangup dan bikin ketagih saji.my, inspirasi 26+ resepi ayam goreng student terpelajar media

Ini rahsia resepi ayam goreng mamak rangup, patutlah sedap! daily makan. Goreng mamak rangup sedap resepi hidupku cahaya tepung galeri. Ayamgorengberempahrangup sedapfood. Resepi ayam goreng mamak rangup dan bikin ketagih saji.my. Resepi ayam goreng berempah rangup dan sedap sangat! resepi chef. Inspirasi 26+ resepi ayam goreng student terpelajar media. Resepi mamak kari bikin ketagih resipi tepung kedai jagung sedap boleh mudah masak wanita rangup imej



Also read:

.