Resepi Udang Goreng Kunyit Rizalman

Resepi daging goreng kunyit, resep udang goreng tepung crispy, resepi udang goreng kari, resepi udang goreng nestum, resepi nasi goreng udang, resepi udang butter prawn, resepi udang masak merah, resepi udang kam heong, resepi udang goreng tepung,

Jika anda mencari hidangan laut yang mudah dan sedap, resipi Sotong Goreng Kunyit Che Nom pasti menjadi pilihan yang tepat. Dengan perpaduan rempah kunyit yang klasik dan kelezatan sotong segar, hidangan ini pasti memberikan rasa yang tidak akan terlupakan.

Bahan-bahan:

- 500g sotong segar
- 1 biji bawang besar
- 3 ulas bawang putih
- 1 inci halia
- 1 camca besar kunyit serbuk
- Serbuk lada hitam secukup rasa
- Garam secukup rasa
- 4 sudu besar tepung jagung
- Minyak masak secukupnya

Cara-Cara:

1. Bersihkan sotong yang telah dipotong mengikut saiz yang dikehendaki. Gunakan tisu dapur untuk mengelap sotong sehingga kering.
2. Campurkan kunyit serbuk, serbuk lada hitam dan garam dalam bekas dan gaulkan dengan rata.
3. Guna acuan untuk mengukur, gunakan 1 camca besar adunan kunyit untuk satu acuan sotong. Gaulkan kunyit pada sotong hingga keseluruhan sotong diliputi dengan serbuk kunyit.
4. Letakkan tepung jagung dalam bekas dan gaulkan sotong hingga keseluruhan sotong dilapisi dengan tepung. Pastikan bahagian sotong yang dilipat di dalam terlapisi sempurna.
5. Panaskan minyak dalam periuk dan goreng sotong sehingga kuning keperangan.
6. Angkat sotong dan letakkan pada pinggan yang dilapisi dengan kertas tisu.
7. Benarkan sotong sejuk seketika dan goreng sotong lagi hingga kuning keperangan.
8. Angkat sotong dan letakkan pada pinggan yang dilapisi dengan kertas tisu untuk menyerap minyak.
9. Hiris bawang besar, bawang putih dan halia.
10. Panaskan sedikit minyak dalam kuali dan tumis bahan tumisan sehingga harum.
11. Masukkan sotong dalam kuali dan kacau rata dengan bahan tumisan tadi. Masakkan sehingga keseluruhan hidangan matang dan dihidangkan segera.

Resipi Sotong Goreng Kunyit Che Nom ini mudah dan cepat untuk disediakan. Ia menggabungkan bahan-bahan yang mudah didapati dan mempunyai rasa yang sedap serta tinggi kandungan protein. Pasti menjadi hidangan istimewa untuk keluarga dan rakan-rakan anda.

Resepi Udang Goreng Kunyit Rizalman

If you are searching about John wesley quotes pdf, you've came to the right web. We have pictures like Resepi sotong goreng kunyit che nom resepi sotong goreng tepung, udang masak kunyit – friedchillies, udang goreng kunyit sedap mudah senang seafood recipes, recipes, food. Here you go:

Udang masak kunyit – friedchillies, udang goreng kunyit sedap mudah senang seafood recipes, recipes, food

Resipi sotong goreng kunyit berkuah resepi bergambar. Goreng kunyit udang resepi sedap berkuah resipi sotong. Udang goreng kunyit masak resepi masakan pondok sos tiram citarasa sedap sayur. Udang masak kunyit – friedchillies. Udang kunyit goreng resepi sedap masak azie ninamirza berkuah senang tumis menu seafood nasi tepung harimau ringkas anslagstavla välj. Udang kunyit masak friedchillies. Resepi kunyit udang goreng asapdapur masak rangup dapur asap sedap sotong fillet paling ialah bahannya



Also read:

.