Resepi Nasi Jagung Tanpa Susu Cair

Resepi nasi jagung tanpa susu cair in english, resepi nasi jagung tanpa susu cair untuk, resepi nasi jagung tanpa susu evaporasi, resepi nasi jagung tanpa susu kental manis, resepi nasi jagung tanpa susu kedelai, resepi nasi jagung tanpa kekasihku, resepi nasi jagung tanpa judul, resepi nasi minyak, resepi nasi lemak, resepi nasi hujan panas,

Salam semua! Hari ini saya ingin berkongsi dengan anda semua resepi Nasi Jagung yang sangat sedap. Nasi Jagung ini merupakan hidangan asli Malaysia yang sangat popular di kalangan masyarakat kita. Anda tidak perlu lagi membeli nasi jagung yang mahal di kedai-kedai makanan, kerana dengan resepi ini, anda boleh membuatnya sendiri di rumah dengan mudah.

BAHAN-BAHAN:

  • Nasi Basmathi - 2 cawan
  • Jagung - 1 biji
  • Bawang Kecil - 5 biji
  • Bawang Putih - 3 biji
  • Cili Kering - 5 biji
  • Halia - 3 inci
  • Santan - 1 cawan
  • Air - 2 cawan
  • Garam - Secukup rasa
  • Minyak - Secukupnya

CARA-CARA:

  1. Tumbuk bawang kecil, bawang putih, cili kering dan halia sehingga halus.
  2. Cuci jagung dan potong menjadi 4 bahagian.
  3. Tuang minyak dalam periuk dan tumis bahan tumbuk sehingga garing dan naik bau.
  4. Tambah jagung dan gaul sebati dengan bahan tumbuk.
  5. Tambah nasi, santan, air dan garam. Kacau perlahan-lahan sehingga bahan-bahan sebati dengan rata.

Tinggal beberapa langkah lagi, hidangan nasi jagung yang sedap dan lezat akan siap untuk dihidangkan. Anda boleh menambah pelbagai jenis lauk-pauk yang sesuai dengan citarasa masing-masing. Rasa yang nikmat dan aroma yang wangi pasti memikat lidah anda serta keluarga anda. Dengan resepi ini, anda juga boleh menunjukan bakat masakan anda kepada sesiapa sahaja.

Jadi, itulah resepi Nasi Jagung yang sangat mudah dan sedap. Cuba buat hari ini dan rasai keistimewaannya sendiri. Selamat mencuba!

Resepi Nasi Jagung Tanpa Susu Cair

If you are searching about Bosan asyik makan nasi putih ini idea masak 6 jenis nasi tumis yang mak, you've came to the right place. We have pics like Resepi nasi briyani ayam pakistan shattered lovee, bosan asyik makan nasi putih ini idea masak 6 jenis nasi tumis yang mak, resepi nasi jagung azie kitchen cik wan kitchen cucur jagung sedap. Here it is:

Nasi jagung resepi rice / nasi pinterest savoury dishes, 10 koleksi resepi aneka nasi yang sedap dan mudah

Nasi jagung resepi rice / nasi pinterest savoury dishes. 10 koleksi resepi aneka nasi yang sedap dan mudah. Bosan asyik makan nasi putih ini idea masak 6 jenis nasi tumis yang mak. Resepi nasi jagung simple dengan ayam masak merah & jelatah. sedap!. Jagung nasi resepi azie sedap cik kukus khususnya bawang nak masakan cucur gunakan goreng ikutkan kenalah saya. Resepi nasi briyani ayam pakistan shattered lovee. Resepi ayam briyani cair magetan susu tanpa desa



Also read:

.