Resepi Ayam Masak Kicap Simple

Ayam masak kicap recipe, resepi ayam masak kicap simple, resepi ayam masak kicap azie kitchen, resepi ayam masak paprik, resepi ayam masak kunyit, resepi ayam, resepi ayam bakar, resepi ayam kurma, resepi ayam masak kicap,

Jangan biarkan kebosanan menghantui dapur anda! Masa yang terhad kadang-kadang memaksa kita untuk memasak menu yang sama dan bosan. Jangan khawatir karena kami ada di sini untuk membantu anda. Kami ingin memperkenalkan resepi Ayam Masak Kicap Pekat yang pasti akan memuaskan selera anda dan keluarga.

Gambar daripada hidangan

Bahan-bahan

  • 2 ekor ayam, potong kepada saiz kecil
  • 1/2 cawan kicap manis pekat
  • 3 ulas bawang merah, diketuk
  • 2 ulas bawang putih, diketuk
  • 1 inci halia, diketuk
  • 1 sudu kecil serbuk penaik
  • Garam secukup rasa
  • Air secukupnya
  • 2 sudu besar minyak masak

Cara-cara

  1. Sediakan bahan yang diperlukan.
  2. Memanggang ayam di atas kuali dengan api sederhana sehingga di kedua belah pihak ayam keperangan dalam kalidimeter. Angkat dan ketepikan.
  3. Panas minyak dalam kuali dan tumis bawang merah, bawang putih, dan halia sehingga wangi.
  4. Tambahkan kicap dan serbuk penaik dan masak sebentar sehingga sebati.
  5. Masukkan ayam dan kacau sehingga keseluruhan ayam dialap dengan kicap.
  6. Tambahkan air secukupnya dan garam secukup rasa.
  7. Biarkan campuran mendidih dan kemudian tutup dan kecilkan api. Biarkan hingga ayam benar-benar masak dan kicap menjadi pekat.
  8. Angkat ayam dan letakkan di atas pinggan hidang.
  9. Tuangkan kicap yang masih ada di atas ayam.
  10. Hidangkan Ayam Masak Kicap Pekat dengan nasi putih dan sayur-sayuran hijau.

Jadi itulah resepi Ayam Masak Kicap Pekat yang pasti akan menjadi menu kegemaran anda dan keluarga setiap masa. Nikmatilah makanan yang lazat ini bersama dengan orang yang tersayang di rumah.

Resepi Ayam Masak Kicap Simple

If you are looking for Resepi ayam kicap 3 budak gemuk yang awesome! cara yang mudah rasa yang, you've visit to the right place. We have pictures like Resipi ayam masak kicap pekat, menu sedap setiap masa, 10 resipi mudah masak masa sahur bulan puasa gegar resep masakan, ayam masak kicap pedas soy sauce chicken dapur limau nipis youtube. Read more:

Resepi ayam masak kicap berempah pekat simple. rasa memang sedap, ayam masak kicap pedas soy sauce chicken dapur limau nipis youtube

Ayam masak kicap resipi. Kicap masak resepi. Masak ayam kicap resepi azie aziejaya mudah tongkol disimpan. Resepi ayam masak kicap sedap ini adalah bellarina natasya. Ayam kicap masak. Resepi ayam kicap 3 budak gemuk yang awesome! cara yang mudah rasa yang. Ayam kicap masak resepi sedap aneka rasa lauk pekat pedas dapur mulut pencuci petua maggi



Also read:

.