Resepi Carbonara Tanpa Sos Prego

Sos pasta carbonara prego, cara buat sos carbonara, come si prepara una carbonara, cara membuat pasta carbonara, resepi spaghetti carbonara simple, resepi spaghetti carbonara goreng, resepi spaghetti carbonara simple, resepi macaroni carbonara,

Salam semua! Hari ni Nur nak kongsikan satu lagi resipi yang sedap dan ringkas untuk anda cuba di rumah. Resipi kali ini adalah untuk Spaghetti Carbonara yang dijamin memikat selera anda dan keluarga.

Gambar Resipi

Bahan-bahan

  • 300 g Spaghetti
  • 4 ulas bawang putih, dihiris
  • 2 sudu besar minyak zaitun
  • 100 g Bacon, dipotong serong
  • 100 g Keju parmesan, diparut
  • 3 biji telur, dikocok rata
  • 200 ml susu pekat
  • Garam dan lada hitam secukup rasa

Cara-cara Memasak

  1. Masak spaghetti mengikut arahan di dalam bungkusan dan toskan.
  2. Goreng bawang putih dengan minyak zaitun sehingga garing.
  3. Masukkan potongan bacon dan kacau sebati selama 3-4 minit.
  4. Campurkan susu pekat dan keju parmesan ke dalam periuk dan masak hingga pekat.
  5. Tuangkan telur kocok ke dalam periuk dan sentiasa kacau sebati selama 3-4 minit.
  6. Letakkan spaghetti yang telah dimasak ke dalam periuk dan kacau sebati selama beberapa minit sehingga spaghetti terbalut dengan sos keju dan telur.
  7. Angkat spaghetti dan letakkan dalam mangkuk. Taburkan dengan sedikit garam dan lada hitam serta hiasan serpihan bacon dan keju parut.

Cukup mudah kan? Jangan tunggu lagi, cubalah resipi Spaghetti Carbonara yang tidak memerlukan sos Prego ini. Rasai nikmatnya pasta yang dihidangkan dengan sos keju yang creamy dan gurih ini. Selamat mencuba!

Resepi Carbonara Tanpa Sos Prego

If you are searching about Cara nak buat spaghetti carbonara tanpa susu tobiasewajohnson, you've came to the right page. We have images like Cara nak buat spaghetti carbonara tanpa susu tobiasewajohnson, resepi makanan malaysia on twitter "resepi spagetti carbonara bahan, spaghetti carbonara prego mudah ini cerita puan kutu.... Read more:

Resepi spaghetti carbonara tanpa sos prego michael arntz, resepi spaghetti carbonara tanpa prego / spaghetti carbonara carbonara

Carbonara sos resepi lemak berkrim prego lazat. Carbonara resepi saji buat sos resep pedas sekali bidadari lemak berkrim gerenti digemari. Resepi creamy carbonara pekat likat memikat bidadari.my. Carbonara prego. Resepi spaghetti carbonara guna susu – coms my. Cara nak buat spaghetti carbonara tanpa susu tobiasewajohnson. Cara nak buat spaghetti carbonara tanpa susu tobiasewajohnson



Also read:

.