Resepi Isi Ayam Grill

Resepi isi ayam goreng tepung, resepi isi ayam, resepi isi ikan, resepi ising kek cawan, resepi icing buttercream, resepi isi ayam goreng tepung, resepi icing tulisan atas kek, resepi ising, resepi isi ikan masak sos, resepi icing cake, resepi ising kek buat,

Assalamualaikum semua! Hari ini saya ingin kongsikan resepi ayam grill yang sangat sedap dan sekaligus membantu anda yang ingin mengurangkan berat badan. Ayam grill ini sangat bagus untuk dikongsi bersama keluarga dan rakan-rakan tercinta anda. Jom kita mulakan dengan resepi ini:

Resepi Ayam Grill Untuk Diet

Bahan-bahan:

  • 4 ketul kepak ayam
  • 1/4 cawan air limau nipis
  • 1 sudu teh serbuk kunyit
  • 1 sudu teh serbuk kari
  • 1/2 sudu teh garam
  • 2 kuntum bunga lawang
  • 1 batang serai
  • 2 ulas bawang putih - dicincang
  • 1 inci halia - dicincang
  • 2 sudu makan minyak masak

Cara-cara:

  1. Campurkan air limau nipis, serbuk kunyit, serbuk kari dan garam dalam sebuah bekas dan adun rata.
  2. Guna belakang pisau, ketuk-ketuk kepak ayam supaya masak meresap ke dalam daging ayam.
  3. Perap ayam yang sudah diketuk tadi dengan bahan yang telah diadun selama 30 minit.
  4. Panaskan minyak masak dalam kuali yang besar dan tumis bunga lawang, serai, bawang putih dan halia sehingga harum.
  5. Letakkan kepak ayam ke dalam kuali dan panggang dalam api sederhana sehingga masak. Boleh letakkan sedikit air jika rasa ayam kering.
  6. Saji dan hidangkan ayam dengan salad dan kentang rebus.

Selamat mencuba dan semoga anda suka dengan resepi ayam grill ini. Ingatlah untuk memakannya dalam porsi yang sederhana dan dengan pengambilan karbohidrat yang betul untuk dapatkan hasil yang maksima dalam program menurunkan berat badan anda. Jangan lupa untuk berkongsi resepi ini dengan rakan-rakan dan keluarga anda supaya mereka juga dapat menikmati hidangan yang sedap dan juga sihat ini. Terima kasih atas kunjungan anda dan selamat mencuba!

Resepi Isi Ayam Grill

If you are looking for Resepi nennie khuzaifah grill ayam rosemary & thyme...sedapnyaa, you've visit to the right page. We have images like Resepi ayam grill ala "kenny rogers", resepi ayam kung pao resepi bonda, resepi ayam masak sos tiram bersama asparagus. Read more:

Resepi nennie khuzaifah grill ayam rosemary & thyme...sedapnyaa, resepi masakan ayam yang ringkas, mudah & sedap!

Pin di resepi ayam. Resepi masakan ayam yang ringkas, mudah & sedap!. Cara buat ayam grill dengan isi lembut dan kekal juicy. follow tip ini. Resepi ayam ala. Ayam grill. Resepi ayam grill ala "kenny rogers". Resepi masakan sedap rasa ringkas masak resipi rendang babas pencuci mulut stokis segar tanjung malim beku



Also read:

.